Поради по вибору правильної точки зйомки та цікавого ракурсу

Купівлю нового фотоапарату більшість людей мотивують тим, що прагнуть у підсумку одержувати гарні знімки, і тому довго не можуть зважитися на вибір в сторону тої чи іншої моделі. Звичайно ж, якість камери впливає на якість знімків, але візьміть до уваги, що це все лише інструмент у ваших руках. Іноді диву даєшся, як людина з камерою середнього класу робить такі знімки, що й професійним апаратами такого не зробиш. Звичайно, досвід впливає на якість фотографії, але його за гроші не купиш і навіть дорога камера не допоможе виправити помилки фотографа. Але не забувайте про знання та застосування деяких правил. Якщо ви прагнете робити дійсно гарні знімки, то вам не досить просто наводити об’єктив і знімати. Є таке поняття як композиція (це правильне компонування об'єктів на фотографії). Так як ми бачимо трьохвимірне зображення, а фотоапарат фіксує тільки двохвимірне, то постарайтеся і ви бачити без третього виміру, бачити пласко, як на картинці. І тоді ви зможете створювати знімки більш виразні та прекрасні, які будуть притягати погляди людей.

Іноді, для гармонії в композиції досить, щоб об'єкти зйомки розміщалися в певних місцях, є випадки, коли необхідно правильно вибрати точку зйомки. Але все це необхідно продумувати наперед, є ще один плюс у цифрових фотоапаратів, можна відразу переглянути відзнятий кадр, проаналізувати та перезняти краще, не забувайте про цей величезний плюс і користуйтеся ним. Знайте, що найменший зсув камери може внести в композицію істотні зміни.

Є знімки, які відрізняються гарною композицією незалежно від вибору точки зйомки, але це буває рідко, і як показує практика, композицію на фотографіях створює сам фотограф. Як це відбувається? Для початку необхідно знайти ключові лінії, які визначають композицію кадру. Чим частіше ви будете замислюватись про композицію, тем швидше навчитеся бачити її "автоматично", композиція буде створюватися на рівні вашої підсвідомості.

Існує кілька правил, при знанні яких у вас будуть виходити відмінні світлини:

  1. Простота композиції. Ви бажаєте зняти певний об'єкт. Правило простоти композиції одне з найважливіших правил. Знайдіть такий ракурс, щоб ваш об'єкт домінував у кадрі. Як вихід, виберіть простий фон, який би своїми деталями не відволікав від об'єкту зйомки, або ж знімайте так, що б об'єкт зайняв більшість місця на фотографії. Пам’ятайте, що фотографія - це мистецтво. Дане правило слід розуміти як спосіб виділення головного об'єкту зйомки на фоні інших, другорядних, щоб при перегляді фотографії, було відразу видно, для чого була зроблена світлина.
  2. Золотий перетин. Саме воно служить для правильного вибору точки зйомки. А суть золотого перетину полягає в наступному, перед зйомкою розділите подумки кадр на сітку. Сітка повинна поділяти кадр на три рівні частини по ширині та три по висоті. Важливий об'єкт на знімку повинен розташовуватися в точках перетину ліній золотого перетину або повздовж них. Природно, що конкретне розташування залежить тільки від розміру об'єкта та його типу і, звичайно ж, від задуму самого фотографа. Але важливий сам принцип, намагайтеся вести на лінії золотого перетину або на точки їх перетинання. Детальніше про правило золотого перетину у фотографії.
  3. Напрямні лінії в кадрі. Напрямні лінії, як правило є завжди. Просто іноді вони яскраво виражені, наприклад дорога, яка веде до будинку, або паркова алея. Але є такі випадки, коли об'єкти створюють напрямну лінію, наприклад ряд стовпів, або ряд солдатів, що вишикувались на параді. Лінії служать різним цілям, вони можуть бути як самостійний об'єкт зйомки, так і другорядний об'єкт, який ніби підводить глядача до основного об'єкту зйомки, наприклад сходи, що ведуть до пам'ятника.
  4. Перспектива кадрування. Кадрування - це вибір границь кадру. Кардувати можна і за допомогою об'єктів, що перебувають на передньому плані знімка. Це приверне додаткову увагу до головного об'єкту та додасть знімку просторової глибини. Таким чином, знімок стає не таким "плоским".
  5. Відділення об'єкту зйомки від фону. На світлинах завжди передній план ніби склеєний із заднім. Намагайтесь уникати ситуацій коли, наприклад, у людини з голови росте дерево, це виглядає смішно та безглуздо. Завжди відокремлюйте передній план від заднього, так що б вони по можливості не накладалися один на одного. Так само однакові кольори переднього та заднього плану будуть зливатися, наприклад фотографія людини в білому костюмі біля білої стіни.

Ці правила не можна назвати твердженнями, це просто поради та рекомендації, які за бажанням можна застосовувати на практиці. Адже ви творча особистість, а створення композиції це завжди творчість, яку не можна визубрити за правилами, його можна тільки відчути.